Not logged in : Login
(Sponging disallowed)

About: The Daily Telegraph     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : yago:WikicatPublicationsEstablishedIn1855, within Data Space : linkeddata.uriburner.com associated with source document(s)
QRcode icon
http://linkeddata.uriburner.com/describe/?url=http%3A%2F%2Fdbpedia.org%2Fresource%2FThe_Daily_Telegraph

The Daily Telegraph is a broadsheet newspaper published in London by Telegraph Media Group and distributed across the United Kingdom and internationally. It was founded by Arthur B. Sleigh in 1855 as The Daily Telegraph and Courier. Since 2004, it has been owned by David and Frederick Barclay. The paper had a circulation of 523,048 in March 2014, down from 1.4 million in 1980. The Telegraph is widely regarded as one of the UK's principal 'newspapers of record' and has been described by the BBC as being "the newspaper of the establishment".

AttributesValues
Type
same as
format (object)
circulation
editor
sister newspaper
dbpprop:price
  • 0.9
  • 1.6
hypernym
has abstract
  • «Дейли телеграф» (англ. The Daily Telegraph, иногда просто The Telegraph) — ежедневная британская газета, основанная в 1855 году. Одна из наиболее популярных и многотиражных газет в Великобритании наряду с The Times, The Guardian и The Independent. Средний ежедневный тираж составляет более 600 тыс. экземпляров. Первый номер вышел 29 июня 1855 года как «The Daily Telegraph & Courier». Основана полковником Артуром Слаем с единственной целью — критиковать герцога Кембриджского, будущего главнокомандующего британской армией. Через несколько месяцев газету выкупил издатель Джозеф Моисей Леви, владелец газеты The Sunday Times, решивший создать новую дешёвую газету, доступную широкому кругу читателей. 17 сентября 1855 года вышла обновлённая «The Daily Telegraph & Courier». Название было сокращено до современного в 1856 году) как «самая большая, самая лучшая и самая дешёвая газета в мире». Тогда же газета стала лидером по тиражам в Великобритании. В октябре 1937 года издание было объединено с Morning Post (создана в 1772 году) и стала называться «The Daily Telegraph & Morning Post» и выходило под этим названием до 1969 года, когда ей было возвращено прежнее имя. В июне 1985 года часть акций газеты приобрёл канадский медиамагнат Конрад Блэк, завладевший в феврале 1986 года контрольным пакетом. В 2004 году после судебных разбирательств газета перешла за 665 миллионов фунтов стерлингов к компании братьев Барклай (которые также контролируют американскую Chicago Sun-Times и израильскую Jerusalem Post).
  • The Daily Telegraph – poranny dziennik brytyjski o konserwatywno-liberalnym profilu, założony przez pułkownika Arthura B. Sleigha w 1855 w Londynie. Właścicielem jest Press Holdings. Od 1961 wychodzi siostrzany „The Sunday Telegraph”. W 1937 został połączony z założonym w 1772 „The Morning Post”. „The Daily Telegraph” zapoczątkował w prasie brytyjskiej tzw. penny press, czyli „gazetę za grosik”. W 2004 dziennik był sprzedawany w nakładzie ok. 930 tys. egzemplarzy, co dawało mu pierwsze miejsce w prasie brytyjskiej („The Times” 620 tys., „The Independent” 230 tys., „The Guardian” 400 tys.).
  • The Daily Telegraph (conhecido simplesmente como The Telegraph) é um jornal britânico standard publicado em Londres pelo Telegraph Media Group e distribuído em todo o Reino Unido e internacionalmente. Foi fundado por Arthur B. Sleigh em 1855 como The Daily Telegraph and Courier. Desde 2004, ele tem sido propriedade de David e Frederick Barclay. O jornal teve uma circulação de 523.048 em março de 2014, abaixo dos 1,4 milhão em 1980. Ele tem um jornal irmão, o The Sunday Telegraph, iniciado em 1961 e que teve circulação de 418.670 exemplares em março de 2014. Os dois jornais são administrados separadamente, com diferentes equipes editoriais. Artigos publicados em qualquer um deles podem ser publicados no site www.telegraph.co.uk do Telegraph Media Group, sob o título de The Telegraph. O jornal é amplamente considerado como um dos principais "jornais de referência" do país e tem sido descrito pela BBC como sendo "jornal do establishment". Entre os furos mais notáveis estão o escândalo das despesas de parlamentares britânicos que levou a uma série de demissões políticas e sua investigação secreta sobre o gerente de futebol da Inglaterra, Sam Allardyce.
  • The Daily Telegraph ist eine am 29. Juni 1855 gegründete britische Tageszeitung mit Sitz in London, dessen Eigentümer die Telegraph Media Group Limited mit Sitz in London ist.
  • The Daily Telegraph is een Britse ochtendkrant. Zij werd in 1855 onder de titel Daily Telegraph and Courier opgericht en is een van de twee overgebleven Britse dagbladen op het broadsheet-formaat, samen met de Financial Times. Haar zusterkrant, de zondagskrant The Sunday Telegraph werd opgericht in 1961. De Telegraph is de krant met de grootste oplage, ruim 900.000 (november 2005), meer dan de kleine 700.000 van The Times. Volgens een marktonderzoek van MORI in 2004 was 61% van de Telegraph-lezers aanhanger van de Conservative Party, tegenover 31% van de gehele bevolking. In februari 2013 bedroeg de oplage 541.036. Artikelen uit de gedrukte editie van zowel The Daily Telegraph als The Sunday Telegraph worden gepubliceerd op telegraph.co.uk, voorheen bekend onder de naam Electronic Telegraph. De website was de eerste landelijke krant van het Verenigd Koninkrijk op internet.
  • Cet article concerne un quotidien britannique. Pour le tabloid australien du même nom, voir The Daily Telegraph (Australie). The Daily Telegraph est un quotidien d'information britannique fondé en 1855 sous le nom Daily Telegraph and Courier. Depuis 1961, il a également une édition dominicale intitulée The Sunday Telegraph, qui a sa propre rédaction. En janvier 2009, le Telegraph était le journal grand format britannique le plus vendu, avec un tirage quotidien moyen certifié de 842 912 exemplaires, contre 617 483 pour The Times, 358 844 pour The Guardian et 215 504 pour The Independent. La rédaction est dirigée par William Lewis. Selon un sondage effectué en 2004, 61 % des lecteurs du Telegraph appuyaient le Parti conservateur, contre seulement 31 % de la population générale.
  • The Daily Telegraph es un periódico matutino de gran formato en idioma inglés británico, publicado en Londres por Telegraph Media Group y distribuido en todo el Reino Unido e internacionalmente. El periódico fue fundado por Arthur B. Sleigh en junio de 1855 como The Daily Telegraph and Courier, y desde 2004 ha sido propiedad de David y Frederick Barclay. Tenía una circulación diaria de 523 048 en marzo de 2014, por debajo de 552 065 a principios de 2013. En comparación, The Times tuvo una difusión media diaria de 400 060, por debajo de 394 448. The Daily Telegraph tiene un periódico hermano, The Sunday Telegraph, que se inició en 1961, que tenía una circulación de 418 670 en marzo de 2014. Los dos papeles impresos actualmente están administrados por separado con diferentes redacciones, pero hay uso cruzado de historias. Noticias publicadas en ambos, además de artículos del Telegraph en línea, también pueden ser publicados en la página web del Telegraph Media Group, www.telegraph.co.uk, todos bajo el título de The Telegraph.
  • デイリー・テレグラフ(The Daily Telegraph)は、1855年に創刊されたイギリスの一般紙サイズの新聞。姉妹紙のサンデー・テレグラフ (The Sunday Telegraph) は、1961年に創刊。イギリスの一般紙サイズの新聞では発行部数は1位。
  • 《每日电讯报》(英语:The Daily Telegraph),英国大開型報章,成立于1855年6月29日,是英国销量最高的报纸之一。星期日电讯报是其姊妹刊物。每日電訊報早期政治立場親英國自由黨,近代政治立場則親英國保守黨。
  • 25بك المحتوى هنا ينقصه الاستشهاد بمصادر. يرجى إيراد مصادر موثوق بها. أي معلومات غير موثقة يمكن التشكيك بها وإزالتها. (مارس 2016) ديلي تلغراف (إنجليزية: The Daily Telegraph‎) هي صحيفة يومية محافظة تصدر في بريطانيا. صدر العدد الأول لها في 29 يونيو 1855، ومقرها في لندن.
  • The Daily Telegraph (chiamato anche solo The Telegraph) è un quotidiano del Regno Unito, fondato nel 1855. È uno degli ultimi quotidiani stampati ancora secondo il formato "broadsheet", infatti la maggior parte dei quotidiani politici britannici si è spostata su un formato più piccolo e compatto, il tabloid. Il suo giornale domenicale, The Sunday Telegraph, è stato fondato nel 1961.
  • The Daily Telegraph is a broadsheet newspaper published in London by Telegraph Media Group and distributed across the United Kingdom and internationally. It was founded by Arthur B. Sleigh in 1855 as The Daily Telegraph and Courier. Since 2004, it has been owned by David and Frederick Barclay. The paper had a circulation of 523,048 in March 2014, down from 1.4 million in 1980. It has a sister paper, The Sunday Telegraph, started in 1961, which had circulation of 418,670 as of March 2014. The two newspapers are run separately, with different editorial staff, but there is cross-usage of stories. Articles published in either may be published on the Telegraph Media Group's www.telegraph.co.uk website, under the title of The Telegraph. The Telegraph is widely regarded as one of the UK's principal 'newspapers of record' and has been described by the BBC as being "the newspaper of the establishment". Notable scoops include the 2009 MP expenses scandal which led to a number of high-profile political resignations and its 2016 undercover investigation on the England football manager Sam Allardyce.
owner
thumbnail
Link from a Wikipage to an external page
Wikipage page ID
Wikipage revision ID
dbpprop:imageSize
dbpprop:wordnet_type
prov:wasDerivedFrom
dbpprop:type
  • Daily newspaper
dbpprop:publishingCountry
  • United Kingdom
has a SPARQL endpoint at
mainEntity
dbpprop:caption
  • --06-29
headquarters
label
  • The Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • The Daily Telegraph
  • ديلي تلغراف
  • デイリー・テレグラフ
Faceted Search & Find service v1.17_git48 as of Apr 03 2020


Alternative Linked Data Documents: PivotViewer | ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata      About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 08.03.3317 as of May 19 2020, on Linux (x86_64-generic-linux-glibc25), Single-Server Edition (378 GB total memory)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2020 OpenLink Software